Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

Turistická informační centra nemusí nutně rušit komisní prodej

10.03.2017
Ministerstvo financí reaguje na v médiích publikované zprávy, že některá turistická informační centra, která prodávají formou komisního prodeje výrobky zejména místních zemědělců, řemeslníků, chráněných dílen nebo například publikace místních spolků, budou tento prodej rušit v důsledku spuštění druhé fáze elektronické evidence tržeb, do které spadá i komisní prodej.

Tržby informačních center provozovaných obcemi nebo jejich příspěvkovými organizacemi, tedy subjekty pod veřejnou kontrolou, jsou dle zákona z evidence tržeb vyňaty (na tyto typy informačních center se v této zprávě zaměřujeme). Pokud by tedy informační centrum zboží nejprve nakoupilo (s možnou úhradou ceny na bankovní účet podnikatele) a následně jej prodávalo turistům, šlo by o tržbu, která by evidenci tržeb nepodléhala.

Pokud však obecní informační centrum provozuje komisní prodej, tedy prodává zboží svým jménem na cizí účet, mohou tržby z tohoto prodeje podléhat evidenci. Jde totiž o příjmy třetí osoby, a je nutné posoudit, zda by tato třetí osoba dané tržby musela evidovat, pokud by zboží prodávala napřímo sama.

Pokud informační centrum prodává v komisním prodeji výrobky či publikace místních spolků či jiných veřejně prospěšných poplatníků, posuzuje se povinnost evidovat tržby obdobně jako by prodával přímo veřejně prospěšný poplatník. Pokud jde tedy o příjem z hlavní (neziskové) činnosti takového poplatníka, pak informační centrum tuto tržbu evidovat nemusí.

Pokud je podnikatelská činnost výše zmíněného spolku či jiného veřejně prospěšného poplatníka, jehož zboží je prodáváno, pouze drobná (metodicky definováno jako příjmy z podnikání do 175 tisíc Kč ročně nebo do 5 % celkových příjmů), pak tržba za prodej zboží evidenci nepodléhá, ať už ji přijme informační centrum jako komisionář nebo přímo daný spolek.

Pro úplnost uvádíme, že pokud by informační centrum prodávalo příslušné zboží v přímém zastoupení (tedy jménem a na účet daného podnikatele nebo veřejně prospěšného poplatníka), pak by taková tržba byla povinně evidována ve stejné fázi evidence tržeb, jako by ji přijal přímo podnikatel nebo veřejně prospěšný poplatník. To v případě prodeje vlastních výrobků představuje třetí fázi (1. 3. 2018) například pro potraviny či zemědělské výrobky nebo čtvrtou fázi (1. 6. 2018) pro většinu řemeslných výrobků.




další novinky v kategorii: Daň z příjmů

Na podání daňového přiznání v listinné podobě zbývá jen několik dní. Elektronickým odesláním získáte měsíc navíc
30.04.2021
Posledním dnem pro podání listinných formulářů daňového přiznání k dani z příjmů za rok 2020 bez sankce je 3. květen 2021. To je také poslední den pro zaplacení daně. Daňové přiznání lze podat v listinné podobě osobně na podatelnách finančních úřadů, do sběrného boxu nebo zaslat poštou. Finanční správa preferuje využít elektronické podání přes online finanční úřad, který je dostupný na webu www.mojedane.cz. Přihlášení je možné pomocí bankovní identity, občanského průkazu s čipem nebo datovou schránkou.


Přiznání a placení daně z příjmů se o měsíc posune, DPH na respirátory bude prominuta až do 3. června
22.03.2021
Vláda dne 8. března 2021 schválila vydání v pořadí 16. generálního pardonu ministryně financí. Ten posouvá lhůtu pro podání daňového přiznání a zaplacení daně z příjmů o jeden měsíc. Dále pardon prodlužuje prominutí DPH na respirátory třídy ochrany FFP2 a vyšší o další dva měsíce.


Finanční správa doporučuje veřejnosti, aby maximálně využívala elektronickou formu komunikace při odevzdávání daňových přiznání
12.03.2021
Finanční správa upřednostňuje a umožňuje podat daňové přiznání k dani z příjmů „bezkontaktně“ – elektronickou formou, a to až do 1. června 2021. Nadále platí, že kromě této možnosti je možné vyplněné formuláře také zaslat poštou nebo vhodit do sběrného boxu umístěného na územních pracovištích Finanční správy nejpozději 3. května 2021, a to bez jakýchkoliv sankcí.


Informace k problematice zdanění příjmů z titulu některých finančních podpor, jež jsou poskytovány fyzickým osobám v rámci nouzo
08.03.2021
Generální finanční ředitelství zaznamenalo množící se dotazy veřejnosti v souvislosti s obdrženými příjmy z titulu některých finančních podpor, jež jsou poskytovány fyzickým osobám v rámci nouzového stavu. Otázky se týkají zejména zdanění těchto příjmů a dále pak skutečnosti, zda jsou tyto příjmy započítávány do vlastního příjmu manžela/manželky ve smyslu ustanovení § 35ba odst. 1 písm. b) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o daních z příjmů“). Z důvodu správné aplikace zákona o daních z příjmů proto Generální finanční ředitelství k nejčastěji položeným dotazům sděluje následující:


1. duben – termín pro podání daňového přiznání. Pokud ho podáte elektronicky, máte čas až do 3. května
05.03.2021
Posledním dnem pro odevzdání daňového přiznání k dani z příjmů za rok 2020 je 1. duben 2021. Letos může veřejnost pro odevzdání daňového přiznání využít online finanční úřad, který nabízí možnost pohodlného a jednoduchého odevzdání z pohodlí domova. Výhodou je i to, že fyzické osoby, které podají daňové přiznání elektronicky, mají ze zákona prodlouženou lhůtu o jeden měsíc navíc, a to až do 3. května 2021


Kde nás najdete

UDS, s.r.o.
Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

Telefon: +420 222 981 423
Mobil:+420 777 724 737
E-mail: info@uds.cz

Mapa

Novinky

Zápis z jednání ze dne 16. 6. 2021
Zápis z jednání Koordinačního výboru s Komorou daňových poradců ČR ze dne 16. 6. 2021

Zápis z jednání ze dne 19. 5. 2021
Zápis z jednání Koordinačního výboru s Komorou daňových poradců ČR ze dne 19. 5. 2021

další novinky

Kalkulace ceny