Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

Odstartovala druhá fáze EET. Autentizační údaje si vyzvedlo 114 tisíc obchodníků

02.03.2017
Systém evidence tržeb po náběhu 2. fáze funguje plynule a zcela bez problémů. K dnešnímu dni si vyzvedlo autentizační údaje přes 114 tisíc obchodníků. Celkem je již v systému zaevidováno 300 miliónů účtenek. Průměrná doba odezvy, kterou potvrzují i nezávislá měření, se pohybuje pod desetinou vteřiny.

Čísla o počtu autentizačních údajů ukazují, že se většina podnikatelů spadající do druhé fáze řádně připravila. Původně deklarovaná horní hranice 200 - 250 tis. subjektů, která vycházela z informací uvedených v daňových přiznání k dani z příjmů podle klasifikace ekonomických činností NACE, totiž zahrnovala také bez elektronické evidence tržeb obtížně kvantifikovatelný soubor podnikatelů, kteří evidovat nemusí, případně začnou až později. Příkladem jsou velkoobchodníci, kteří přijímají platby pouze převodem z účtu na účet, nebo sezónní prodejci, jejichž zastoupení je v segmentu významné. Navíc část podnikatelů, kteří současně s maloobchodem podnikají v pohostinství, využila své autentizační údaje získané již pro 1. fázi evidence.

Druhá fáze elektronické evidence tržeb se týká maloobchodu a velkoobchodu, tedy všech tržeb za nakoupené zboží v hotovosti, platební kartou nebo obdobným způsobem. Tito podnikatelé tvoří nejpočetnější skupinu, které se evidence tržeb dotkne. Jsou to například supermarkety, trafiky, pojízdné prodejny, stánkový prodej, trhy, e-shopy a jiný zásilkový prodej. Pokud však tito obchodníci prodávají vlastní výrobky (například farmář vlastní produkci na trhu, výrobce si otevře podnikovou prodejnu atd.), pak mají ještě čas. Do evidence tržeb se zapojí až ve třetí či čtvrté fázi v roce 2018. Příležitostného prodeje přebytků ze zahrádek se evidence tržeb vůbec nedotkne.

Evidence tržeb se však od 1. března může týkat podnikatelů ve službách, a to pokud prodávají nakoupené zboží. To se týká například kadeřnic (prodej vlasových přípravků), pivovarů (upomínkové předměty s logem své značky – např. čepice, trička, pivní kosmetika) či automechaniků (pneumatiky, autopotahy). Aby se však kadeřnice nemusela do evidence tržeb zapojit již nyní kvůli prodeji jednoho šamponu, existuje v metodice Finanční správy pravidlo takzvané minoritní činnosti. Tržby z minoritní (doplňkové) činnosti příslušné provozovny má podnikatel možnost začít evidovat až s tržbami z hlavní činnosti dané provozovny za předpokladu, že tržby za tyto minoritní činnosti nepřekročily v předchozím kalendářním roce v dané provozovně 175 tisíc Kč a tvoří méně než polovinu všech plateb dané provozovny.

Finanční ani Celní správa nepočítá s obdobím "hájení" a nikomu nedoporučuje na něj spoléhat. Je vyloučeno, aby poctivě evidující byli v nevýhodě. To by popřelo základní myšlenku celého projektu, proto od dnešního dne probíhají ve spolupráci s celníky kontrolní nákupy. Vzhledem k tomu, že kontrolní nákup v obchodě je mnohonásobně rychlejší než kontrolní nákup v restauraci, půjde o stovky akcí denně, a to napříč celou republikou.

Doposud bylo provedeno 10 165 kontrol (od 1. 12. 2016), z nichž 866 bylo s nálezem. Celkem bylo odhaleno 1 289 zjištění, 21 z nich bylo postiženo pokutou (příkazem na místě) a dalších 867 porušení bylo předáno k řízení o sankci. Nejčastějším prohřeškem je nevystavení účtenky, neumístění informačního oznámení a nezasílání údajů do systému EET.




další novinky v kategorii: Daň z příjmů

Příspěvek pro solidární domácnost
12.04.2022
Fyzické osobě, která bezplatně poskytla ubytování cizinci s dočasnou ochranou, lze na její žádost poskytnout příspěvek pro solidární domácnost podle § 8 zákona č. 66/2022 Sb., o opatřeních v oblasti zaměstnanosti a oblasti sociálního zabezpečení v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace. Jedná se o příjem osvobozený od daně podle § 4 odst. 1 písm. i) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, a v daňovém přiznání k dani z příjmů fyzických osob se neuvádí.


Zaměstnávání občanů Ukrajiny, kteří přicházejí do České republiky v souvislosti s válečným konfliktem
12.04.2022
Informace k zaměstnávání občanů Ukrajiny, kteří přicházejí do České republiky v souvislosti s válečným konfliktem na Ukrajině a uplatnění slev na dani a daňového zvýhodnění na děti v průběhu roku 2022


Na podání daňového přiznání v listinné podobě zbývá jen několik dní. Elektronickým odesláním získáte měsíc navíc
30.04.2021
Posledním dnem pro podání listinných formulářů daňového přiznání k dani z příjmů za rok 2020 bez sankce je 3. květen 2021. To je také poslední den pro zaplacení daně. Daňové přiznání lze podat v listinné podobě osobně na podatelnách finančních úřadů, do sběrného boxu nebo zaslat poštou. Finanční správa preferuje využít elektronické podání přes online finanční úřad, který je dostupný na webu www.mojedane.cz. Přihlášení je možné pomocí bankovní identity, občanského průkazu s čipem nebo datovou schránkou.


Přiznání a placení daně z příjmů se o měsíc posune, DPH na respirátory bude prominuta až do 3. června
22.03.2021
Vláda dne 8. března 2021 schválila vydání v pořadí 16. generálního pardonu ministryně financí. Ten posouvá lhůtu pro podání daňového přiznání a zaplacení daně z příjmů o jeden měsíc. Dále pardon prodlužuje prominutí DPH na respirátory třídy ochrany FFP2 a vyšší o další dva měsíce.


Finanční správa doporučuje veřejnosti, aby maximálně využívala elektronickou formu komunikace při odevzdávání daňových přiznání
12.03.2021
Finanční správa upřednostňuje a umožňuje podat daňové přiznání k dani z příjmů „bezkontaktně“ – elektronickou formou, a to až do 1. června 2021. Nadále platí, že kromě této možnosti je možné vyplněné formuláře také zaslat poštou nebo vhodit do sběrného boxu umístěného na územních pracovištích Finanční správy nejpozději 3. května 2021, a to bez jakýchkoliv sankcí.


Kde nás najdete

UDS, s.r.o.
Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

Telefon: +420 222 981 423
Mobil:+420 777 724 737
E-mail: info@uds.cz

Mapa

Novinky

Nezapomeňte do konce května zaplatit daň z nemovitých věcí
Finanční správa rozeslala k zaplacení daně celkem 2,8 mil. obálek se složenkami, které by měly být poplatníkům doručeny nejpozději do 25. května. Kdo se přihlásil k zasílání údajů pro placení daně e-mailem, dostane všechny potřebné informace do své e-mailové schránky a držitelům datových schránek jsou tyto informace zasílány do jejich schránek. Lhůta pro zaplacení daně z nemovitých věcí (nebo její první splátky) pak končí 31. května 2022.

Nezveřejnění účetních závěrek může vyjít účetní jednotky příliš draho
Spousta podnikatelů má svou účetní závěrku za rok 2021 hotovou a své daňové přiznání podané. Tímto ale povinnost účetní jednotky nekončí. Jaký je termín pro zveřejnění účetní závěrky do sbírky listin a jaké sankce mohou účetní jednotky za nesplnění povinnosti očekávat?

další novinky

Kalkulace ceny