Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

S účinností zákona o evidenci tržeb se snižuje DPH u stravovacích služeb

16.12.2016
Zákon o evidenci tržeb, který představuje jedno z nejdůležitějších systémových opatření k narovnání podnikatelského prostředí v novodobé historii České republiky, vstoupil v účinnost. V souvislosti s tím došlo ke snížení DPH v oblasti stravovacích služeb z 21 na 15 % s výjimkou alkoholických nápojů

Podnikající fyzické osoby, kterým v daném roce vznikla povinnost evidovat tržby, mohou navíc uplatnit jednorázovou slevou na dani ve výši 5 000 Kč, a to z důvodu kompenzace zvýšených nákladů, které jim nastaly v souvislosti s účinností zákona.

Start elektronické evidence se obešel zcela bez problémů. „Od dnešní půlnoci zaslali podnikatelé Finanční správě již přes 1,3 milionů účtenek (k 1.12. 13h). Průměrná doba odezvy je pod 97ms, čímž tedy odpadají obavy z tvorby jakýchkoliv front v důsledku elektronické evidence tržeb,“ doplnil generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.

Podnikatelé si v průběhu celého měsíce listopadu mohli elektronickou evidenci tržeb vyzkoušet v pilotním provozu a ověřit si, zda mají dostatečně stabilní internetové připojení, jejich pokladní zařízení bez problémů komunikuje se serverem Finanční správy a zda je systém EET kompatibilní s jejich dalšími procesy. „Je to vůbec poprvé, kdy stát lidem umožnil vyzkoušet si nové opatření ještě před nabytím účinnosti zákona. Jedná se o průlom v přístupu státní správy k veřejnosti,“ připomněl ministr financí.

„O pilotní provoz EET byl velký zájem. V průběhu listopadu evidovalo nanečisto 32 tisíc podnikatelů, kteří zaslali přes 15 miliónů účtenek. Tyto tržby nepodléhaly kontrole ze strany Finanční správy. Jsem pevně přesvědčená, že možnost vyzkoušet si EET v pilotu umožnila podnikatelům i finanční správě hladkou adaptaci na ostrý provoz,“ zhodnotila pilotní provoz náměstkyně ministra financí Alena Schillerová.




další novinky v kategorii: Daň z příjmů

Finanční správa začíná přijímat oznámení o vstupu k paušální dani
04.01.2021
Finanční správa spustila v pondělí 7. prosince 2020 příjem oznámení o vstupu do paušálního režimu daně. K paušální dani se mohou přihlásit živnostníci a podnikatelé z řad OSVČ, kteří jsou neplátci DPH a mají roční příjmy z podnikání do 1 mil. Kč. Termín podání oznámení je do pondělí 11. ledna 2021.


Paušální daň pro živnostníky
30.12.2020
Finanční správa již spustila příjem oznámení o vstupu k paušální dani. Přihlásit se mohou ty OSVČ, které jsou neplátci DPH a mají roční příjmy z podnikání do 1 mil. Kč. Stačí nejdéle do 11. ledna 2021 odevzdat místně příslušnému finančnímu úřadu vyplněný jednoduchý formulář, a to datovou schránkou, poštou nebo na podatelně úřadu.


Jeden odvod, bez kontrol a bez papírování. Paušální daň pro živnostníky už od ledna 2021
30.11.2020
Senát dnes schválil návrh Ministerstva financí na zavedení institutu paušální daně pro živnostníky a podnikatele z řad OSVČ. Limit ročního příjmu z podnikání pro vstup do tohoto režimu je ve výši 1 milion Kč. Senátoři k návrhu připojili technickou úpravou v rozpočtovém určení daní. Poslanci o paušální dani rozhodnou na začátku prosince.


Rozhodnutí o prominutí příslušenství daně a zálohy na daň z důvodu mimořádné události
02.11.2020
Finanční zpravodaj číslo 25/2020


Finanční zpravodaj číslo 22/2020 ministerstva financí
23.10.2020
31.Rozhodnutí o prominutí daně, příslušenství daně a zálohy na daň z důvodu mimořádné události


Kde nás najdete

UDS, s.r.o.
Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

Telefon: +420 222 981 423
Mobil:+420 777 724 737
E-mail: info@uds.cz

Mapa

Novinky

Informace GFŘ k elektronickému podání identifikovaných osob v oblasti daně z přidané hodnoty od 1. 1. 2021
Dnem 1. ledna 2021 nabývají účinnosti změny vyvolané novelou zákona o DPH v ustanovení § 101a odst. 1 a 2 zákona o DPH, podle kterých, mimo jiné, vzniká identifikované osobě povinnost podávat elektronicky daňová přiznání nebo dodatečná daňová přiznání, souhrnná hlášení nebo jiná hlášení, s výjimkou hlášení podle § 19 zákona o DPH, a pouze elektronicky podávat přihlášku k registraci nebo oznámení o změně registračních údajů.

Kompenzační bonus pro podnikatele
Přímá podpora formou vyplácení kompenzačního bonusu pro poškozené OSVČ, společníky malých s.r.o. a lidi pracující na DPČ a DPP navazuje na úspěšný program z jarních měsíců. Žadatel bude moci jednoduše požádat na místně příslušný finanční úřad, třeba e-mailem s oskenovanou žádostí a vlastnoručně podepsaným čestným prohlášením. Nyní je ale třeba vyčkat na výsledek legislativního procesu a konečnou podobu zákona o kompenzačním bonusu. Následně bude na webové stránce www.financnisprava.cz uveřejněn formulář žádosti.

další novinky

Kalkulace ceny