Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

Podnikatelé si mohou EET vyzkoušet v pilotním provozu

08.11.2016
V úterý 1. listopadu byl spuštěn pilotní provoz evidence tržeb, díky kterému si podnikatelé mohou vyzkoušet, zda je jejich provozovna připravena na bezproblémový náběh evidence tržeb. Ta se v první fázi od 1. prosince 2016 bude týkat přibližně 40 000 subjektů působících v sektoru stravovacích služeb a hotelnictví. Pilotní provoz jim poslouží k otestování jejich pokladních zařízení, rychlosti komunikace se servery Finanční správy a souladu elektronické evidence tržeb s jejich prodejními a účetními procesy. Finanční správě zároveň umožní vyladění všech parametrů systému v prostředí reálného provozu, čímž se minimalizuje riziko technických problémů v okamžiku ostrého náběhu.

„Již na začátku příprav jsme deklarovali, že náběh evidence tržeb bude postupný včetně toho, že si ji podnikatelé budou moci vyzkoušet měsíc před ostrým startem. To jiné významné zákony v minulosti neumožňovaly a jedná se o průlom v přístupu státní správy k veřejnosti“ připomněl ministr financí Andrej Babiš. „Mám radost, že podnikatelé mají o testovací prostředí zájem a hned první den se jich přihlásilo 254. To, že je systém předem testován, a to jak státní správou, tak podnikateli, umožní oběma stranám hladkou adaptaci na ostrý provoz,“ dodal.

Podnikatelé si v průběhu celého měsíce listopadu mohou ověřit, zda mají dostatečně stabilní internetové připojení, jejich pokladní zařízení bez problémů komunikuje se serverem Finanční správy, systém EET je kompatibilní s jejich dalšími procesy a zda se zaměstnanci s novým systémem naučili pracovat. „V pilotním provozu odesílané tržby nepodléhají kontrole ze strany Finanční správy. Údaje o tržbách zasílané v ostrém módu se však ukládají v databázi Finanční správy a jsou podnikatelům k dispozici ve webové aplikaci EET,“ doplnila náměstkyně ministra financí Alena Schillerová. V případě zasílání údajů o tržbách v ověřovacím módu se v databázi Finanční správy neukládají a slouží zejména dodavatelům při nastavení funkčního zařízení.

Zátěžové testy před spuštěním pilotního provozu ukázaly, že průměrná doba odezvy je hluboko pod 1s, čímž odpadají obavy o riziko tvorby jakýchkoliv front v důsledku EET. „V průběhu pilotního provozu může ze strany Finanční správy docházet ke sledování a ladění funkčních a výkonnostních parametrů systému EET v reálném provozu, které však nebude mít dopad na funkcionalitu datového rozhraní pro příjem datových zpráv evidovaných tržeb, ani na konfiguraci pokladních zařízení,“ ujistil generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.

Pro zapojení do pilotního provozu je nutný certifikát, o který mohou podnikatelé žádat již od 1. 9. 2016 ve webové aplikaci EET na Daňovém portálu. Pilotní provoz pro podnikatele probíhá na produkčním prostředí, které bude od 1. 12. 2016 nadále sloužit i pro rutinní provoz. Přístupové URL rozhraní pro příjem datových zpráv evidovaných tržeb je k nalezení na webu www.etrzby.cz v Oznámení k produkčnímu prostředí v sekci IT/ Vývojář.

Pilotní provoz probíhá v plném rozsahu funkcionality EET s výjimkou možnosti nahlášení nevydané účtenky na Daňovém portálu, která bude zpřístupněna 1. 12. 2016, kdy vzniká povinnost evidovat a otevírá se tak i možnost zákazníkům případně nahlásit nevydanou účtenku.
soubor ke stažení




další novinky v kategorii: Daň z příjmů

Informace pro poplatníky záloh na daň z neočekávaných zisků
07.07.2023
Generální finanční ředitelství si dovoluje informovat poplatníky záloh na daň z neočekávaných zisků na blížící se lhůtu pro podání oznámení o fiktivní dani z neočekávaných zisků (dále také jen „oznámení“). Oznámení se podává za poslední zdaňovací období nebo období, za které se podává daňové přiznání, skončené před 1. lednem 2023, tj. typicky za zdaňovací období kalendářního roku 2022. Podle § 38ab odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o daních z příjmů“), se oznámení podává do posledního dne uplynutí lhůty pro podání daňového přiznání za toto období. Pokud tato lhůta uplynula před 3. červencem 2023, prodlužuje se do 3. července 2023.


Povinnost podat daňové přiznání elektronicky v souvislosti se zřízením datové schránky ze zákona v roce 2023
23.03.2023
Od 1. 1. 2023 došlo k významnému rozšíření okruhu osob, kterým byla ze zákona zřízena datová schránka. Tento krok má zásadní dopady v oblasti doručování ze strany orgánů veřejné moci této skupině osob.


Příspěvek pro solidární domácnost
12.04.2022
Fyzické osobě, která bezplatně poskytla ubytování cizinci s dočasnou ochranou, lze na její žádost poskytnout příspěvek pro solidární domácnost podle § 8 zákona č. 66/2022 Sb., o opatřeních v oblasti zaměstnanosti a oblasti sociálního zabezpečení v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace. Jedná se o příjem osvobozený od daně podle § 4 odst. 1 písm. i) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, a v daňovém přiznání k dani z příjmů fyzických osob se neuvádí.


Zaměstnávání občanů Ukrajiny, kteří přicházejí do České republiky v souvislosti s válečným konfliktem
12.04.2022
Informace k zaměstnávání občanů Ukrajiny, kteří přicházejí do České republiky v souvislosti s válečným konfliktem na Ukrajině a uplatnění slev na dani a daňového zvýhodnění na děti v průběhu roku 2022


Na podání daňového přiznání v listinné podobě zbývá jen několik dní. Elektronickým odesláním získáte měsíc navíc
30.04.2021
Posledním dnem pro podání listinných formulářů daňového přiznání k dani z příjmů za rok 2020 bez sankce je 3. květen 2021. To je také poslední den pro zaplacení daně. Daňové přiznání lze podat v listinné podobě osobně na podatelnách finančních úřadů, do sběrného boxu nebo zaslat poštou. Finanční správa preferuje využít elektronické podání přes online finanční úřad, který je dostupný na webu www.mojedane.cz. Přihlášení je možné pomocí bankovní identity, občanského průkazu s čipem nebo datovou schránkou.


Kde nás najdete

UDS, s.r.o.
Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

Telefon: +420 222 981 423
Mobil:+420 777 724 737
E-mail: info@uds.cz

Mapa

Novinky

Minimální mzda se v příštím roce výrazně zvýší o 1 900 Kč na 20 800 Kč měsíčně, schválila vláda v nařízení
Minimální mzda se v příštím roce výrazně zvýší o 1 900 Kč na 20 800 Kč měsíčně, schválila vláda v nařízení

Od srpna čekají zaměstnavatele u dohod o provedení práce změny
Novou povinnost pro zaměstnavatele v oblasti nemocenského a důchodového pojištění přináší zákon č. 163/2024 Sb., kterým se mění zákon č. 240/2013. Jedná se o evidenci všech dohod o provedení práce a hlášení příjmů z těchto dohod České správě sociálního zabezpečení. Realizace zákona proběhne ve dvou vlnách, přičemž ta první se zaměstnavatelů dotkne už brzy. Právní úprava vstoupí v účinnost 1. 7. 2024, poprvé budou zaměstnavatelé plnit nové povinnosti v srpnu 2024.

další novinky

Kalkulace ceny