Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

Podnikatelé si mohou EET vyzkoušet v pilotním provozu

08.11.2016
V úterý 1. listopadu byl spuštěn pilotní provoz evidence tržeb, díky kterému si podnikatelé mohou vyzkoušet, zda je jejich provozovna připravena na bezproblémový náběh evidence tržeb. Ta se v první fázi od 1. prosince 2016 bude týkat přibližně 40 000 subjektů působících v sektoru stravovacích služeb a hotelnictví. Pilotní provoz jim poslouží k otestování jejich pokladních zařízení, rychlosti komunikace se servery Finanční správy a souladu elektronické evidence tržeb s jejich prodejními a účetními procesy. Finanční správě zároveň umožní vyladění všech parametrů systému v prostředí reálného provozu, čímž se minimalizuje riziko technických problémů v okamžiku ostrého náběhu.

„Již na začátku příprav jsme deklarovali, že náběh evidence tržeb bude postupný včetně toho, že si ji podnikatelé budou moci vyzkoušet měsíc před ostrým startem. To jiné významné zákony v minulosti neumožňovaly a jedná se o průlom v přístupu státní správy k veřejnosti“ připomněl ministr financí Andrej Babiš. „Mám radost, že podnikatelé mají o testovací prostředí zájem a hned první den se jich přihlásilo 254. To, že je systém předem testován, a to jak státní správou, tak podnikateli, umožní oběma stranám hladkou adaptaci na ostrý provoz,“ dodal.

Podnikatelé si v průběhu celého měsíce listopadu mohou ověřit, zda mají dostatečně stabilní internetové připojení, jejich pokladní zařízení bez problémů komunikuje se serverem Finanční správy, systém EET je kompatibilní s jejich dalšími procesy a zda se zaměstnanci s novým systémem naučili pracovat. „V pilotním provozu odesílané tržby nepodléhají kontrole ze strany Finanční správy. Údaje o tržbách zasílané v ostrém módu se však ukládají v databázi Finanční správy a jsou podnikatelům k dispozici ve webové aplikaci EET,“ doplnila náměstkyně ministra financí Alena Schillerová. V případě zasílání údajů o tržbách v ověřovacím módu se v databázi Finanční správy neukládají a slouží zejména dodavatelům při nastavení funkčního zařízení.

Zátěžové testy před spuštěním pilotního provozu ukázaly, že průměrná doba odezvy je hluboko pod 1s, čímž odpadají obavy o riziko tvorby jakýchkoliv front v důsledku EET. „V průběhu pilotního provozu může ze strany Finanční správy docházet ke sledování a ladění funkčních a výkonnostních parametrů systému EET v reálném provozu, které však nebude mít dopad na funkcionalitu datového rozhraní pro příjem datových zpráv evidovaných tržeb, ani na konfiguraci pokladních zařízení,“ ujistil generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.

Pro zapojení do pilotního provozu je nutný certifikát, o který mohou podnikatelé žádat již od 1. 9. 2016 ve webové aplikaci EET na Daňovém portálu. Pilotní provoz pro podnikatele probíhá na produkčním prostředí, které bude od 1. 12. 2016 nadále sloužit i pro rutinní provoz. Přístupové URL rozhraní pro příjem datových zpráv evidovaných tržeb je k nalezení na webu www.etrzby.cz v Oznámení k produkčnímu prostředí v sekci IT/ Vývojář.

Pilotní provoz probíhá v plném rozsahu funkcionality EET s výjimkou možnosti nahlášení nevydané účtenky na Daňovém portálu, která bude zpřístupněna 1. 12. 2016, kdy vzniká povinnost evidovat a otevírá se tak i možnost zákazníkům případně nahlásit nevydanou účtenku.
soubor ke stažení




další novinky v kategorii: Daň z příjmů

Rozhodnutí o prominutí příslušenství daně a zálohy na daň z důvodu mimořádné události
02.11.2020
Finanční zpravodaj číslo 25/2020


Finanční zpravodaj číslo 22/2020 ministerstva financí
23.10.2020
31.Rozhodnutí o prominutí daně, příslušenství daně a zálohy na daň z důvodu mimořádné události


Při finančních problémech můžete požádat o odklad platby daně
07.10.2020
Finanční správa v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu upozorňuje veřejnost na možnost požádat o odložení platby daně, popřípadě její rozložení na splátky. Stačí podat vyplněnou žádost a zdůvodnit, proč o odklad nebo rozložení poplatník žádá. Tuto možnost mohou využít i poplatníci, kteří mají potíže při úhradě daně způsobené mimořádnými opatřeními přijatými v souvislosti s výskytem koronaviru.


Přehledy o příjmech a výdajích mohou OSVČ podat jednoduše a online až do 18. 9. 2020
01.07.2020
Každá osoba samostatně výdělečně činná (OSVČ), která vykonávala alespoň po část roku samostatnou výdělečnou činnost, má povinnost podat příslušné správě sociálního zabezpečení Přehled o příjmech a výdajích OSVČ a dalších údajích za daný rok. OSVČ bylo umožněno podat Přehled o příjmech a výdajích za rok 2019 bez sankcí až do 18. 9. 2020, avšak za podmínky, že k tomuto datu zároveň uhradí i doplatek pojistného za rok 2019. Pak bude OSVČ prominuto penále, které by jinak musela platit za opožděnou platbu.


Upozornění k tiskopisům 2020
01.07.2020
Upozornění k tiskopisům daňového přiznání k dani z příjmů právnických osob pro poplatníky, kteří využití možnosti dle bodu 3 čl. III. přechodných ustanovení k zákonu č. 299/2020 Sb., a uplatní v daňovém přiznání jako odčitatelnou položku od základu daně „očekávanou“ daňovou ztrátu.


Kde nás najdete

UDS, s.r.o.
Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

Telefon: +420 222 981 423
Mobil:+420 777 724 737
E-mail: info@uds.cz

Mapa

Novinky

Nové členění státu od 1. 1. 2021 povede k tomu, že některé spisy budou v rámci finančního úřadu umístěny na jiném územním pracov
Ve vazbě na změnu územně správního členění státu dojde k 1. 1. 2021 k přesunu spisů daňových subjektů, které mají místo pobytu či sídlo v obcích Bříství, Kounice, Vykáň, Frýdštejn a Věžnice, na jiné územní pracoviště v rámci totožného finančního úřadu.

Minimální mzda v příštím roce vzroste na 15 200 Kč
Na 15 200 Kč vzroste v příštím roce minimální mzda. Návrh ministryně práce a sociálních věcí Jany Maláčové (ČSSD) dnes (16. 11. 2020) schválila Vláda ČR. Minimální mzda se zvýší o 600 Kč. Dosáhne tak na 42,4 % průměrné mzdy.

další novinky

Kalkulace ceny