Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

Výzva 2 k programu COVID – Nájemné

28.10.2020

AKTUALIZOVÁNO 28. 10. 2020 - Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) zveřejňuje druhou výzvu (dále také Výzva 2) k programu COVID – Nájemné. Žádosti je možné podávat od 21. října 2020 od 9:00 hodin do 21. ledna 2021, 23:59 hodin, a to elektronicky prostřednictvím informačního systému dostupného na webu mpo.cz.

Omezení možnosti podávat žádosti ve středu 28. října 2020

Z důvodu plánované technické údržby informačních systémů, nebude možné ve středu 28. října 2020 od 12:00 do 13:00 hodin podávat žádosti ve výzvě č. 2 z programu COVID-Nájemné. V uvedeném čase bude možné pouze připravovat žádosti pro podání, podání bude možné provést po ukončení technické údržby. Omlouváme se za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

Program podpory COVID – Nájemné připravilo MPO v reakci na celosvětovou pandemii koronaviru. Určen je podnikatelům, kteří museli kvůli krizovým mimořádným opatřením dočasně uzavřít provozovny pro maloobchodní činnost a poskytování služeb zákazníkům v těchto provozovnách.

Aktuálně:

  • Výzvu 2 MPO zveřejnilo 16. října 2020

  • Žádosti je možné podávat od 21. října 2020, 9:00 hodin do 21. ledna 2021, 23:59 hod. on-line, prostřednictvím informačního systému přístupného z Portálu AIS MPO.

  • Rozhodným obdobím, na které je poskytována podpora, jsou měsíce červenec, srpen a září 2020.

  • Výše podpory činí 50 % rozhodného nájemného na rozhodné období.

  • Participace pronajímatele ve formě jakékoli slevy na nájemném není požadována.

  • Maximální výše podpory činí 10 mil. Kč pro všechny provozovny jednoho žadatele. Maximální výše podpory v částce 10 mil. Kč z Výzvy 1 a Výzvy 2 v programu COVID – Nájemné se nesčítají. I nadále musí žadatel kontrolovat nepřekročení Dočasného rámce EK.

  • Výchozí alokace prostředků pro Výzvu 2 činila 1,2 mld. Kč. Na základě usnesení vlády byla dne 21. října 2020 navýšena na celkové 3 mld. Kč.

  • Od termínu 21. října 2020, 9:00 hodin je možné žádosti podávat, upravovat i hodnotit. Uvolňování prostředků schválených žádostí však bude možné až po udělení notifikace Výzvě 2 Evropskou komisí.

  • Pokud se žadatel do systému registroval již v první výzvě, nová registrace nebude nutná.

  • Ověření identity žadatele bude probíhat prostřednictvím prostředku pro elektronickou identifikaci. Manuál k elektronické identifikace je k dispozici ke stažení v příloze. Podrobnosti o jednotlivých prostředcích elektronické identifikace naleznete na informačním webu eIdentita.cz. Všechna potřebná potvrzení a formuláře jsou pro žadatele připraveny v informačním systému.

    Kdo může o podporu žádat?

  • Výzva 2 se vztahuje se na vymezený okruh provozů, krizovými opatřeními zasažených sektorů, a tím definovaných oprávněných žadatelů. Okruh oprávněných žadatelů byl stanoven v Záměru a schválen usnesením vlády č. 1037 ze dne 14. října 2020.

  • Následně, v souvislosti s usnesením vlády č. 1079 ze dne 21. října 2020, byl okruh oprávněných žadatelů rozšířen o všechny provozy, které byly uzavřeny nebo omezeny. Působnost Výzvy 2 je tímto tedy opět takřka plošná, jak tomu bylo u první výzvy. Z okruhu oprávněných žadatelů jsou vyloučeny pouze provozovny, které tvoří výjimky obsažené v usnesení vlády.

  • Na tomto základě je proto zveřejněn Dodatek č. 1 k Výzvě 2 (níže v přílohách). Dodatek č. 1 rozšiřuje okruh oprávněných žadatelů. Žádné další náležitosti Výzvy 2 Dodatkem č. 1 nejsou dotčeny.

  • V souvislosti s přijatým usnesením vlády č. 1103 ze dne 26. října 2020 o přijetí krizového opatření, které zakazuje a omezuje maloobchodní prodej a poskytování služeb zákazníkům v provozovnách, byl usnesením vlády č. 1107 ze dne 27. října 2020 okruh oprávněných žadatelů dále rozšířen, přičemž okruh oprávněných žadatelů se neaplikuje na subjekty dle článku I. bodu 8. (zákaz nočního a nedělního prodeje), subjekty dle článku II. bodu 5. (provoz květinářství) a bodu 6. (provoz farmářských trhů) usnesení vlády ze dne 26. října č. 1103.

  • Na tomto základě je proto zveřejněn Dodatek č. 2 k Výzvě 2 (níže v přílohách). Dodatek č. 2 blíže specifikuje okruh oprávněných žadatelů. Žádné další náležitosti Výzvy 2 Dodatkem č. 2 nejsou dotčeny.

    Nájemce a pronajímatel nesmí být pro účely čerpání podpory dle tohoto programu:

  • osobami blízkými dle ust. § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (přičemž ustanovení o osobách blízkých dle § 22 NOZ není aplikováno na orgány obchodních korporací, např. PO otce může pronajímat provozovnu FO syna, nebo PO syna)

  • ve vztahu osoby ovládající a ovládané dle ust. § 74 a násl. zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích,

  • osobami jednajícími ve shodě dle ust. § 78 zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích,

  • ve vztahu, kdy jeden z nich vůči druhému uplatňuje podstatný vliv dle ust. § 22 odst. 5 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví. ve znění pozdějších předpisů,

  • osobami, které jsou součástí jednoho konsolidačního celku dle ust. § 22 odst. 6 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.

    Jaké podmínky je třeba splnit, aby byla podpora přiznána

  • Uhrazení alespoň 50 % rozhodného nájemného žadatelem o podporu před podáním žádosti. Došlo-li k odložení plateb nájemného žadatelem o podporu na základě zák. č. 210/2020 Sb., nebo dohodou mezi žadatelem o podporu a pronajímatelem, považuje se podmínka za splněnou, dojde-li k uhrazení alespoň 50 % rozhodného nájemného žadatelem o podporu před podáním žádosti o poskytnutí podpory.

  • Výše podpory činí 50 % rozhodného nájemného na rozhodné období.

    Co je třeba doložit?

  • Všechny potřebné doklady a čestná prohlášení jsou pro žadatele připraveny v informačním systému. Jsou jimi např.:

  • Čestné prohlášení příjemce podpory o tom, že je oprávněným žadatelem a splňuje všechny podmínky Výzvy 2.

  • Čestné prohlášení pronajímatele, o existujícím nájemním vztahu.

  • Doklad potvrzující uhrazení obvyklé výše nájemného za dva po sobě jdoucí měsíce z období od 1. července 2019 do 30. června 2020. Pokud byla nájemní smlouva uzavřena po 30. dubnu 2020, bude přílohou doklad o uhrazení nájemného od uzavření nájemní smlouvy do 30. června 2020. Doporučená forma dokladu o uhrazení je výpis z účtu, potvrzení o provedené úhradě nebo příjmový pokladní doklad.

  • Doklad potvrzující uhrazení části rozhodného nájemného na danou provozovnu alespoň ve výši požadované podpory.

  • Čestná prohlášení budou opatřena elektronickými nebo ověřenými podpisy.

  • Všechny přílohy bude do Systému vkládat žadatel.

    Informační systém obsahuje všechny potřebné formuláře pro vyplnění žádosti přímo v systému. Procesem podání žádosti informační systém žadatele o podporu provede.




    další novinky v kategorii: Covid-19

    Finanční správa začíná přijímat žádosti o nový kompenzační bonus 2021
    05.03.2021
    Zákon o novém kompenzačním bonusu prošel legislativním procesem a Finanční správa začíná se zpracováváním žádostí živnostníků, společníků malých s. r. o. a osob pracujících na dohodu. Nárok na bonus vzniká nově podnikatelům, u kterých došlo ke snížení příjmů z jejich podnikatelské činnosti alespoň o 50 % oproti měsíčnímu průměru za čtvrtletní srovnávacího období z doby před vypuknutím pandemie.


    Opatření Ministerstva zdravotnictví v souvislosti s návratem do ČR z rizikových destinací z hlediska pracovněprávních důsledků a
    11.02.2021
    Dnem 5. 2. 2021 nabylo účinnosti Ochranné opatření Ministerstva zdravotnictví č. j.: MZDR 20599/2020-53/MIN/KAN, které se týká osob vracejících se z epidemiologicky rizikových oblastí do ČR. Tímto opatřením se zejména omezuje pohyb osob na území ČR a stanovuje se povinnost těchto osob podrobit se ve stanovených lhůtách testu RT – PCR na přítomnost viru SARS-Cov-2. Zaměstnavatel má povinnost do doby předložení negativního výsledku testu zamezit vstupu těchto osob na provozovny a pracoviště po stanovenou dobu.


    Informace ke kompenzačnímu bonusu u osob vykonávajících činnosti v oblastech ekonomiky, které byly omezeny v létě 2020
    10.02.2021
    Nárok na kompenzační bonus ve výši 500 Kč denně náleží osobám s převažující činností v přímo omezených oblastech ekonomiky. Tato činnost musí být, co se dosahovaných příjmů týče, dominantním zdrojem obživy. Podrobný výčet podmínek pro přiznání tohoto druhu podpory je obsažen v zákoně o kompenzačním bonusu (zákon č. 461/2020 Sb., ve znění pozdějších předpisů).


    Vládní pomoc podnikatelům postiženým koronavirem se zjednoduší a zvýší
    10.02.2021
    Záměr Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) a Ministerstva financí (MF) na změnu covid pomoci pro firmy a osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) schválila vláda. Mimo jiné se zvýší kompenzační bonus, prodlouží se program Antivirus, zavede se příspěvek 370 Kč pro lidi v karanténě a všechny specializované covid dotační programy se sloučí do jednoho. Změny by se měly týkat období od 1. února 2021, a to všech firem a OSVČ, kterým klesly tržby minimálně o 50 %. Návrhem se bude v nejbližších dnech zabývat Parlament.


    Program COVID – Gastro – Uzavřené provozovny
    09.02.2021
    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) zveřejňuje výzvu k podávání žádostí o podporu v programu COVID – Gastro – Uzavřené provozovny (dále jen „Výzva“). Žádosti je možné podávat od 18. ledna 2021 od 9:00 hodin do 1. března 2021 do 16:00 hod. Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) zveřejňuje výzvu k podávání žádostí o podporu v programu COVID – Gastro – Uzavřené provozovny (dále jen „Výzva“). Žádosti je možné podávat od 18. ledna 2021 od 9:00 hodin do 1. března 2021 do 16:00 hod.


  • Kde nás najdete

    UDS, s.r.o.
    Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

    Telefon: +420 222 981 423
    Mobil:+420 777 724 737
    E-mail: info@uds.cz

    Mapa

    Novinky

    Upozornění: Vracení DPH za rok 2020 z Velké Británie
    Finanční správa upozorňuje plátce daně z přidané hodnoty, kteří chtějí za rok 2020 požádat o vrácení DPH ze Spojeného království Velké Británie a Severního Irska podle § 82 zákona o DPH, že nejzazší lhůta pro podání žádosti je 31. března 2021. Zkrácení obvyklé lhůty souvisí s vystoupením Velké Británie z EU.

    Informace k problematice zdanění příjmů z titulu některých finančních podpor, jež jsou poskytovány fyzickým osobám v rámci nouzo
    Generální finanční ředitelství zaznamenalo množící se dotazy veřejnosti v souvislosti s obdrženými příjmy z titulu některých finančních podpor, jež jsou poskytovány fyzickým osobám v rámci nouzového stavu. Otázky se týkají zejména zdanění těchto příjmů a dále pak skutečnosti, zda jsou tyto příjmy započítávány do vlastního příjmu manžela/manželky ve smyslu ustanovení § 35ba odst. 1 písm. b) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o daních z příjmů“). Z důvodu správné aplikace zákona o daních z příjmů proto Generální finanční ředitelství k nejčastěji položeným dotazům sděluje následující:

    další novinky

    Kalkulace ceny