Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

Provoz na finančních úřadech po skončení nouzového stavu

26.05.2020

S postupným uvolňováním opatření souvisejících s ukončením nouzového stavu obnovuje Finanční správa provoz na finančních úřadech a v následujících dnech začnou zaměstnanci postupně provádět i běžnou kontrolní činnost.

V současné době jsou podatelny finančních úřadů otevřeny v úřední dny (pondělí, středa) od 8:00 do 17:00 hod. Na finančních úřadech jsou také vyhrazené speciální prostory, kde probíhají jednání s daňovými subjekty. Od 1. června budou správci daně běžně kontaktovat a zvát vybrané daňové subjekty a poplatníky na osobní setkání a nejpozději od 1. července bude na všech finančních úřadech obnoven normální režim provozu, který byl před vyhlášením nouzového stavu, a to pouze za zvýšených hygienických opatření.

„Jednáme v souladu s opatřeními vlády a postupně obnovujeme provoz našich pracovišť. Musíme najít rovnováhu mezi tím, aby veřejnost mohla na úřadech pohodlně vyřídit své záležitosti, ale zároveň mezi tím, abychom zabezpečili ochranu zdraví veřejnosti a našich zaměstnanců,“ doplnila k provozu na finančních úřadech generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.

Od pondělí 18. května 2020 byl obnoven provoz územních pracovišť pracujících v režimu 2+2, která byla dočasně uzavřena v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu. Tato pracoviště jsou v provozu v úředních dnech, a to v pondělí a ve středu v době od 8:00 hod. do 17:00 hod. Výjimkou zůstává územní pracoviště v Novém Boru, které se stěhuje do nových prostor a bude otevřené od 25. května 2020 na nové adrese v ulici T. G. Masaryka 46.

V každém kraji je až do odvolání prozatím otevřena pouze jedna daňová pokladna. Seznam pracovišť Finanční správy s otevřenou pokladnou je dostupný zde. Finanční správa se tímto opatřením chce vyvarovat tvořením větších počtů lidí v souvislosti s placením daně z nemovitých věcí. Tuto daň lze uhradit bezhotovostně z účtu, případně v hotovosti na pobočkách České pošty.

Finanční správa však nadále doporučuje ke komunikaci se správcem daně využívat dálkové formy komunikace. Pro odevzdání daňových přiznání a jiných podání je ideální využít datové schránky nebo poštovní služby. Na finančních úřadech jsou také stále dostupné sběrné boxy, do kterých poplatníci odevzdají svá podání bez nutnosti osobní návštěvy úřadu.




další novinky v kategorii: Obecné a ostatní

Informace GFŘ ke změnám sazeb DPH od 1. 7. 2020
02.07.2020
S účinností od 1. 7. 2020 dochází v souladu se zákonem č. 299/2020 Sb., kterým se mění některé daňové zákony v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2, ke změnám sazeb daně, a to k zařazení poskytnutí vybraných služeb do přílohy č. 2a k zákonu č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“). K vybraným změnám podáváme doplňující informace.


Otázky - účetní metody a postupy
30.06.2020
Často kladené dotazy k účetní reformě v oblasti veřejných financí - účetní metody a postupy


Poslanci schválili protikrizový daňový balíček
02.06.2020
Poslanecká sněmovna ve zrychleném jednání schválila balíček daňových změn, které mají zmírnit nepříznivé ekonomické dopady pandemie na podnikatele i firmy.


Loss carryback je levná a rychlá pomoc pro malé i velké firmy
02.06.2020
Ministerstvo financí odmítá neopodstatněné výhrady na adresu opatření umožňujícího zpětné uplatnění daňové ztráty. Toto opatření bylo navrženo v rámci protikrizového daňového balíčku, který má podnikatelům i firmám pomoci zvládnout nepříznivé ekonomické dopady pandemie.


Poslanci schválili upravenou novelu, která přinese online finanční úřad
29.05.2020
Poslanecká sněmovna na dnešní schůzi ve zrychleném jednání schválila novelu daňového řádu. Návrh z dílny Ministerstva financí přináší rozsáhlou modernizaci, zjednodušení a elektronizaci daní. Stěžejní součástí této novely je legislativní ukotvení online finančního úřadu. Novela dále zjednoduší kontrolní postupy, sníží daňové pokuty a úroky a podpoří elektronickou komunikaci s finančním úřadem. Předloha rovněž umožní částečné vracení nadměrných odpočtů DPH v podobě záloh a upravuje formulářová podání při správě daní. Materiál vychází z původní předlohy, která nebyla v minulém měsíci Poslaneckou sněmovnou přijata poté, co ji Senát poslancům vrátil.


Kde nás najdete

UDS, s.r.o.
Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

Telefon: +420 222 981 423
Mobil:+420 777 724 737
E-mail: info@uds.cz

Mapa

Novinky

Informace GFŘ ke změnám sazeb DPH od 1. 7. 2020
S účinností od 1. 7. 2020 dochází v souladu se zákonem č. 299/2020 Sb., kterým se mění některé daňové zákony v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2, ke změnám sazeb daně, a to k zařazení poskytnutí vybraných služeb do přílohy č. 2a k zákonu č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“). K vybraným změnám podáváme doplňující informace.

Přehledy o příjmech a výdajích mohou OSVČ podat jednoduše a online až do 18. 9. 2020
Každá osoba samostatně výdělečně činná (OSVČ), která vykonávala alespoň po část roku samostatnou výdělečnou činnost, má povinnost podat příslušné správě sociálního zabezpečení Přehled o příjmech a výdajích OSVČ a dalších údajích za daný rok. OSVČ bylo umožněno podat Přehled o příjmech a výdajích za rok 2019 bez sankcí až do 18. 9. 2020, avšak za podmínky, že k tomuto datu zároveň uhradí i doplatek pojistného za rok 2019. Pak bude OSVČ prominuto penále, které by jinak musela platit za opožděnou platbu.

další novinky

Kalkulace ceny