Kategorie novinek
Advokáti spojili síly a připravili vzory smluv a dokumentů pro řešení problémů způsobených koronavirem
23.03.2020Advokáti spojili síly a připravili vzory smluv a dokumentů pro řešení problémů způsobených koronavirem
Praha (23. března 2020) - Rozšíření nákazy koronaviru a zavedení preventivních opatření je pro občany i podnikatele zcela novou situací, na kterou většina z nich nedokáže adekvátně právně reagovat. Skupina advokátů a advokátních kanceláří z ČR i Slovenska se proto spojila a vytváří unikátní projekt Právo v roušce, ve kterém v pondělí zpřístupnila aktuální právní tipy, postupy a vzory právních dokumentů pro stávající krizové situace. Informace a dokumenty by měly lidem i firmám pomoci lépe zvládnout nenadálou tíživou situaci.
Běžně je potkáte v soudních síních či zasedacích místnostech, kde stojí proti sobě a bojují každý za svého klienta. Jenže tohle nejsou běžné časy. Skupina advokátů se zapojila do vlny solidarity, která se zdá být jedním z mála světlých bodů jinak napjaté a tíživé atmosféry, a obdivuhodnou rychlostí dala dohromady unikátní projekt. Na nově vytvořeném webu www.pravovrousce.cz zdarma zpřístupnila nejpodstatnější právní doporučení, postupy a vzory právních dokumentů, které připravili přímo pro stávající krizovou situaci. Snaží se tak lidem i firmám pomoci právně reagovat na nečekané události.
„I pro nás právníky je často složité držet krok se všemi změnami, které každodenně se měnící situace přináší. Lidé často potřebují řešit nečekané věci, navíc velmi rychle. Pro řadu z nich jsou ale teď služby právníků nedostupné, ať už finančně, časově, nebo i logisticky. Věříme, že možnost jednoduše si potřebné dokumenty stáhnout z pohodlí domova ušetří řadě lidí nejen výdaje, ale hlavně starosti. A o to nám šlo. Každý by měl pomoct, jak umí. Takhle to umíme my,“ říká Jana Sedláková z advokátní kanceláře SEDLAKOVA LEGAL s.r.o., která s nápadem přišla.
Na její výzvu rychle zareagovalo 12 dalších advokátních kanceláří, vč. jedné ze sousedního Slovenska. Právníci ze SEDLAKOVA LEGAL, PURE Legal, INPARTNERS GROUP, Urbášek & Partners, AK eLegal, 3ADVOKÁTI, VAŠÍČEK.LAW, MT Legal, B.Right Advokáti, ROSE LEGAL, KROUPAHELÁN, Mikuláš Vargic, SCHIN & MAJDÚCH a daňová kancelář MONEUS tak týden intenzivně pracovali na tom, aby byly všechny vzory smluv a dokumentů k dispozici co nejdříve jak v ČR, tak na Slovensku.
„Jsem strašně ráda, že se všichni tihle advokáti spojili, aby pomohli lidem i podnikům odbavit první vlnu právních dokumentů nezbytných v téhle krizi. Přestože toho mají nyní všichni opravdu hodně, věnovali svůj čas dobré věci,“ dodává Jana Sedláková.
Pro další informace prosím kontaktujte Janu Sedlákovou na tel. č. 739 314 413 nebo na emailu jana@sedlakovalegal.com.
Stáhněte si zdarma vzory smluv a dokumentů, které se mohou hodit v současné krizi i potom, co pomine. Smlouvy a dokumenty ke stažení ZDE
Zdroj:wwww.pravovrousce.cz
další novinky v kategorii: Obecné a ostatní
Upozornění k tiskopisu Osvědčení o osvobození od DPH nebo spotřební daně (článek 151 směrnice 2006/112/ES a článek 13 směrnice 2
17.05.2022
Směrnicí Rady (EU) 2021/1159 ze dne 13. července 2021, kterou se mění směrnice 2006/112/ES, pokud jde o dočasná osvobození od daně při dovozu a některých dodáních v reakci na pandemii COVID-19, byla zavedena nová osvobození od DPH týkající se opatření přijatých na úrovni Evropské unie v reakci na pandemii COVID-19. Tato osvobození byla zakotvena do čl. 151 odst. 1 písm. ba) směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty („Směrnice o DPH“). Vzhledem k naléhavosti situace měly členské státy tato osvobození začít uplatňovat se zpětným účinkem ode dne 1. 1. 2021.
V pondělí se spouští žádosti o solidární příspěvek, vyřídit půjde pouze online
12.04.2022
Od pondělí 11. dubna mohou domácnosti, které ubytovávají Ukrajince prchající před válkou, žádat o solidární příspěvek. Ten znamená 3 tisíce korun měsíčně za jednoho ubytovaného uprchlíka, maximálně pak 12 tisíc korun za měsíc. Příspěvek má alespoň částečně fyzickým osobám kompenzovat náklady. Žádost bude možné od pondělí podat elektronicky. Předpokladem přihlášení do aplikace je jakákoliv forma elektronické identity občana. Možností je třeba bankovní identita (Bank ID) či mobilní klíč eGovernmentu, který lze získat online i na jakémkoliv CzechPointu.
Finanční správa spouští službu, která dočasně nahrazuje funkce původní Daňové informační schránky
11.04.2022
Služba Nahlížení na vybrané údaje umožní přistupovat k vybraným informacím z osobních daňových účtů a spisu daňového subjektu vedeného finančním úřadem a bude dostupná nejdéle po přechodnou dobu 9 měsíců. K zachování přístupu k údajům se Finanční správa rozhodla zejména kvůli poptávce odborné daňové veřejnosti. Dotčené subjekty tak budou mít více času na přihlášení do modernizované Daňové informační schránky plus.
Daňové úlevy v oblasti daně z přidané hodnoty v souvislosti se situací na Ukrajině
10.04.2022
Finanční správa informuje o následujících daňových dopadech poskytnutí darů souvisejících se současnou vlnou solidarity a poskytováním darů, ať ve formě finančních prostředků či materiální pomoci, na podporu Ukrajiny, a častými dotazy na daňové dopady v oblasti daně z přidané hodnoty.
Posílení bezpečnostních prvků portálu MOJE daně a ukončení provozu starší verze daňového portálu
29.11.2021
Dne 28. 2. 2022 bude ukončen provoz starší verze daňového portálu a podpora šifrovacích protokolů TLS 1.0 a 1.1. Současně bude umožněn přístup na portál MOJE daně (do všech jeho aplikací a služeb) pouze pomocí HTTPS protokolu.