Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

Fakturace příspěvkové organizace svému zřizovateli

20.03.2020

Peněžní prostředky, se kterými příspěvková organizace hospodaří, mají dva možné zdroje:

1. výsledky její vlastní činnosti, t.j. zejména finanční prostředky ze smluvních vztahů, přičemž zisk z doplňkové činnosti příspěvková organizace může použít pouze pro svou činnost hlavní, pokud zřizovatel nestanoví jiný způsob jeho použití;

2. finanční prostředky, které získává z rozpočtu svého zřizovatele:

  • příspěvek na provoz, který zřizovatel zpravidla koncipuje jako rozdíl mezi výnosy a náklady příspěvkové organizace, nebo jej poskytuje v návaznosti na jiná kritéria;

  • investiční příspěvek, který může zřizovatel poskytnout své příspěvkové organizaci ze svého rozpočtu.

    Ze zákona č. 250/2000 Sb. podle našeho právního názoru vyplývá, že příspěvková organizace nemůže svému zřizovateli fakturovat práce a služby, které provedla ve své hlavní činnosti. Fakturace by byla výjimečně možná pouze u plnění z činnosti doplňkové. V případě, že si zřizovatel objedná od své příspěvkové organizace určité plnění, které příspěvková organizace poskytuje v rámci své hlavní činnosti, může jí toto plnění zohlednit ve výši příspěvku na provoz.

    Pro úplnost ještě dodáváme, že nevylučujeme možnost, že by v některých ojedinělých případech stanovených zvláštním zákonem příspěvková organizace úkony, prováděné v hlavní činnosti, svému zřizovateli fakturovala (např. pokud by zdravotnické zařízení – příspěvková organizace v zájmu a na žádost města provedlo vyšetření, prohlídky a jiné výkony podle § 15 odst. 14 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, jejichž cílem není zachovat nebo zlepšit zdravotní stav pojištěnce).




    další novinky v kategorii: Obecné a ostatní

    Upozornění k tiskopisu Osvědčení o osvobození od DPH nebo spotřební daně (článek 151 směrnice 2006/112/ES a článek 13 směrnice 2
    17.05.2022
    Směrnicí Rady (EU) 2021/1159 ze dne 13. července 2021, kterou se mění směrnice 2006/112/ES, pokud jde o dočasná osvobození od daně při dovozu a některých dodáních v reakci na pandemii COVID-19, byla zavedena nová osvobození od DPH týkající se opatření přijatých na úrovni Evropské unie v reakci na pandemii COVID-19. Tato osvobození byla zakotvena do čl. 151 odst. 1 písm. ba) směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty („Směrnice o DPH“). Vzhledem k naléhavosti situace měly členské státy tato osvobození začít uplatňovat se zpětným účinkem ode dne 1. 1. 2021.


    V pondělí se spouští žádosti o solidární příspěvek, vyřídit půjde pouze online
    12.04.2022
    Od pondělí 11. dubna mohou domácnosti, které ubytovávají Ukrajince prchající před válkou, žádat o solidární příspěvek. Ten znamená 3 tisíce korun měsíčně za jednoho ubytovaného uprchlíka, maximálně pak 12 tisíc korun za měsíc. Příspěvek má alespoň částečně fyzickým osobám kompenzovat náklady. Žádost bude možné od pondělí podat elektronicky. Předpokladem přihlášení do aplikace je jakákoliv forma elektronické identity občana. Možností je třeba bankovní identita (Bank ID) či mobilní klíč eGovernmentu, který lze získat online i na jakémkoliv CzechPointu.


    Finanční správa spouští službu, která dočasně nahrazuje funkce původní Daňové informační schránky
    11.04.2022
    Služba Nahlížení na vybrané údaje umožní přistupovat k vybraným informacím z osobních daňových účtů a spisu daňového subjektu vedeného finančním úřadem a bude dostupná nejdéle po přechodnou dobu 9 měsíců. K zachování přístupu k údajům se Finanční správa rozhodla zejména kvůli poptávce odborné daňové veřejnosti. Dotčené subjekty tak budou mít více času na přihlášení do modernizované Daňové informační schránky plus.


    Daňové úlevy v oblasti daně z přidané hodnoty v souvislosti se situací na Ukrajině
    10.04.2022
    Finanční správa informuje o následujících daňových dopadech poskytnutí darů souvisejících se současnou vlnou solidarity a poskytováním darů, ať ve formě finančních prostředků či materiální pomoci, na podporu Ukrajiny, a častými dotazy na daňové dopady v oblasti daně z přidané hodnoty.


    Posílení bezpečnostních prvků portálu MOJE daně a ukončení provozu starší verze daňového portálu
    29.11.2021
    Dne 28. 2. 2022 bude ukončen provoz starší verze daňového portálu a podpora šifrovacích protokolů TLS 1.0 a 1.1. Současně bude umožněn přístup na portál MOJE daně (do všech jeho aplikací a služeb) pouze pomocí HTTPS protokolu.


  • Kde nás najdete

    UDS, s.r.o.
    Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

    Telefon: +420 222 981 423
    Mobil:+420 777 724 737
    E-mail: info@uds.cz

    Mapa

    Novinky

    Nezapomeňte do konce května zaplatit daň z nemovitých věcí
    Finanční správa rozeslala k zaplacení daně celkem 2,8 mil. obálek se složenkami, které by měly být poplatníkům doručeny nejpozději do 25. května. Kdo se přihlásil k zasílání údajů pro placení daně e-mailem, dostane všechny potřebné informace do své e-mailové schránky a držitelům datových schránek jsou tyto informace zasílány do jejich schránek. Lhůta pro zaplacení daně z nemovitých věcí (nebo její první splátky) pak končí 31. května 2022.

    Nezveřejnění účetních závěrek může vyjít účetní jednotky příliš draho
    Spousta podnikatelů má svou účetní závěrku za rok 2021 hotovou a své daňové přiznání podané. Tímto ale povinnost účetní jednotky nekončí. Jaký je termín pro zveřejnění účetní závěrky do sbírky listin a jaké sankce mohou účetní jednotky za nesplnění povinnosti očekávat?

    další novinky

    Kalkulace ceny