Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

MF odmítá dezinformace o technickém řešení evidence tržeb

07.10.2016
Zprovoznit online pokladnu bude oříšek. ‚Ať si to Babiš vyzkouší‘ Zdroj: Echo24.cz | Datum: 11.7.2016 | autor: Tereza Vilímová

Reakce MF:

Strašení, strašení, strašení

Podle "nezávislého odborníka" Michala Altair Valáška hrozí kolaps online pokladen, protože v minulosti kolabovaly některé informační systémy státní správy (např. registr vozidel). Když pomineme pomýlenost této argumentace "jednou špatně - všechno špatně", musíme uvést, že systém pro příjem datových zpráv z EET projde před spuštěním řádnými zátěžovými i penetračními testy. Systém je dimenzován na příjem tisíců datových zpráv za každou sekundu. Nesmyslná je argumentace, že takový provoz není reálný - obdobný provoz zvládají např. vyhledávací portály, které vykonávají mnohem složitější aktivity než zaslání potvrzovacího kódu.

Systém není zastaralý

Pro systém EET byly zvoleny takové technologie, které se dnes běžně používají a nedá se ani náhodou říct, že by byly zastaralé nebo snad nepřátelské. Naopak, jde o technologie a softwarové standardy, které jsou nejvíce rozšířeny a jsou podporovány na různých typech zařízení - právě pro zjednodušení práce vývojářů software a pro snížení nákladů podnikatelů. Vlastní data jsou přenášena ve formátu XML, který je běžně používán a celosvětově standardizován. Rovněž použité digitální certifikáty odpovídají mezinárodním standardu x.509 verze 3. Ministerstvo financí nepopírá, že některá starší zařízení nemusí být schopna zajistit komunikaci se systémem finanční správy; takových však bude menšina.

Testovací prostředí je již měsíc plně funkční

Finanční správa spustila 13. června plně funkční testovací prostředí pro vývojáře pokladních systémů. V současné době jsou již desítky vývojářů SW, respektive firem dodávajících pokladní řešení, které toto prostředí označované jako "playground", využily. Testovací prostředí rozhodně není neúplné, naopak, poskytuje plnou funkcionalitu ostrého prostředí. Během téměř měsíční provozní doby testovacího prostředí se navíc neobjevily žádné poznatky, které by směřovaly k úpravě technické specifikace rozhraní.

Podnikatelé si dokážou vybrat optimální řešení

I přes masivní kampaň Hospodářské komory směřující k odložení evidence tržeb pod záminkou "neinformovanosti podnikatelů" jsou informace podané panem Plachým nesmyslné. Podnikatelé prý nevědí "jak to bude fungovat a s jakým systémem budou pracovat". Podnikatelé budou samozřejmě pracovat buď s existujícím pokladním řešením, na který jsou zvyklí, případně s nově vybraným řešením, které si mohou zvolit z nabízené palety desítek dodavatelů. Vybrané řešení pak bude pro podnikatele automaticky zajišťovat odesílání informací o tržbách, podnikatelé se tedy nebudou muset učit ovládat žádný speciální systém.

Informací je dostatek

Ministerstvo financí a Finanční správa již více než rok objíždí kraje s informacemi o evidenci tržeb, účastní se i akcí pořádaných podnikatelskými svazy a zajišťuje informační kampaň v médiích. Finanční správa také provozuje oficiální informační web www.etrzby.cz, na kterém jsou k nalezení komplexní informace k evidenci tržeb, včetně řešení specifických situací. Podnikatelské svazy pak často pomáhají podnikatelům s výběrem optimálního pokladního řešení pro jejich podnikání.

Postupné spouštění

Systém bude spouštěn postupně ve 4 fázích, aby byla mimo jiné rozložena zátěž pro dodavatele pokladních řešení. Podnikatelé budou mít dostatek času na výběr řešení - samozřejmě podnikatelé v první fázi, tedy stravovací a ubytovací služby, by neměli výběr pokladního zařízení (pokud jen nemají) odkládat. Spuštění evidence tržeb je stále plánováno k 1. prosinci a Finanční správa bude plně připravena, včetně centrálního IT systému.




další novinky v kategorii: Daň z přidané hodnoty

Ministerstvo financí promine na 2 měsíce DPH na respirátory
03.02.2021
Ministerstvo financí promine na omezenou dobu dvou měsíců daň z přidané hodnoty na respirátory kategorie FFP2 a vyšší. Účelem opatření je zpřístupnit tyto ochranné pomůcky kriticky potřebné pro zastavení šíření pandemie běžné veřejnosti.


Informace GFŘ k elektronickému podání identifikovaných osob v oblasti daně z přidané hodnoty od 1. 1. 2021
13.01.2021
Dnem 1. ledna 2021 nabývají účinnosti změny vyvolané novelou zákona o DPH v ustanovení § 101a odst. 1 a 2 zákona o DPH, podle kterých, mimo jiné, vzniká identifikované osobě povinnost podávat elektronicky daňová přiznání nebo dodatečná daňová přiznání, souhrnná hlášení nebo jiná hlášení, s výjimkou hlášení podle § 19 zákona o DPH, a pouze elektronicky podávat přihlášku k registraci nebo oznámení o změně registračních údajů.


Finanční zpravodaj číslo 35/2020
30.12.2020
48.Rozhodnutí o prominutí daně z přidané hodnoty z důvodu mimořádné události


Věřitel ani dlužník nemusí být plátci DPH v okamžiku snížení základu DPH
18.11.2020
Je v souladu se směrnicí o DPH, aby věřitel i dlužník museli být plátci DPH v okamžiku poskytnutí plnění a zároveň v okamžiku provedení opravy základu daně? V polském případě C-335/19 se touto otázkou zabýval Soudní dvůr Evropské Unie (SDEU) i v souvislosti se skutečností, že dlužník vstoupil do likvidace.


Prodloužení osvobození od cla a DPH u dovozu zboží pro účely pandemie COVID-19 do 30. 4. 2021
02.11.2020
V souladu s Rozhodnutím komise EU č. 2020/1101 dochází k prodloužení lhůty pro osvobození od cla a DPH u dovozu zboží, které je nezbytné k boji proti následkům rozšíření onemocnění COVID-19, až do 30. dubna 2021. Osvobození od cla a DPH u dovozu zboží se týká pouze státních subjektů, charitativních nebo dobročinných organizací a záchranných jednotek. Z tohoto důvodu dochází k aktualizaci Podmínek pro osvobození od cla a DPH při dovozu zboží ze třetí země v souvislosti s pandemií způsobené SARS-CoV-2 zveřejněných Generálním finančním ředitelstvím dne 27. července 2020.


Kde nás najdete

UDS, s.r.o.
Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

Telefon: +420 222 981 423
Mobil:+420 777 724 737
E-mail: info@uds.cz

Mapa

Novinky

Opatření Ministerstva zdravotnictví v souvislosti s návratem do ČR z rizikových destinací z hlediska pracovněprávních důsledků a
Dnem 5. 2. 2021 nabylo účinnosti Ochranné opatření Ministerstva zdravotnictví č. j.: MZDR 20599/2020-53/MIN/KAN, které se týká osob vracejících se z epidemiologicky rizikových oblastí do ČR. Tímto opatřením se zejména omezuje pohyb osob na území ČR a stanovuje se povinnost těchto osob podrobit se ve stanovených lhůtách testu RT – PCR na přítomnost viru SARS-Cov-2. Zaměstnavatel má povinnost do doby předložení negativního výsledku testu zamezit vstupu těchto osob na provozovny a pracoviště po stanovenou dobu.

Nové lhůty při podání přiznání k dani z příjmů
Od roku 2021 se rozšířila možnost podávat daňové přiznání k dani z příjmů v delších lhůtách, než byli dosud daňoví poplatníci zvyklí. V jakých termínech bude letos možné poprvé přiznání podat?

další novinky

Kalkulace ceny