Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

MF odmítá dezinformace o technickém řešení evidence tržeb

07.10.2016
Zprovoznit online pokladnu bude oříšek. ‚Ať si to Babiš vyzkouší‘ Zdroj: Echo24.cz | Datum: 11.7.2016 | autor: Tereza Vilímová

Reakce MF:

Strašení, strašení, strašení

Podle "nezávislého odborníka" Michala Altair Valáška hrozí kolaps online pokladen, protože v minulosti kolabovaly některé informační systémy státní správy (např. registr vozidel). Když pomineme pomýlenost této argumentace "jednou špatně - všechno špatně", musíme uvést, že systém pro příjem datových zpráv z EET projde před spuštěním řádnými zátěžovými i penetračními testy. Systém je dimenzován na příjem tisíců datových zpráv za každou sekundu. Nesmyslná je argumentace, že takový provoz není reálný - obdobný provoz zvládají např. vyhledávací portály, které vykonávají mnohem složitější aktivity než zaslání potvrzovacího kódu.

Systém není zastaralý

Pro systém EET byly zvoleny takové technologie, které se dnes běžně používají a nedá se ani náhodou říct, že by byly zastaralé nebo snad nepřátelské. Naopak, jde o technologie a softwarové standardy, které jsou nejvíce rozšířeny a jsou podporovány na různých typech zařízení - právě pro zjednodušení práce vývojářů software a pro snížení nákladů podnikatelů. Vlastní data jsou přenášena ve formátu XML, který je běžně používán a celosvětově standardizován. Rovněž použité digitální certifikáty odpovídají mezinárodním standardu x.509 verze 3. Ministerstvo financí nepopírá, že některá starší zařízení nemusí být schopna zajistit komunikaci se systémem finanční správy; takových však bude menšina.

Testovací prostředí je již měsíc plně funkční

Finanční správa spustila 13. června plně funkční testovací prostředí pro vývojáře pokladních systémů. V současné době jsou již desítky vývojářů SW, respektive firem dodávajících pokladní řešení, které toto prostředí označované jako "playground", využily. Testovací prostředí rozhodně není neúplné, naopak, poskytuje plnou funkcionalitu ostrého prostředí. Během téměř měsíční provozní doby testovacího prostředí se navíc neobjevily žádné poznatky, které by směřovaly k úpravě technické specifikace rozhraní.

Podnikatelé si dokážou vybrat optimální řešení

I přes masivní kampaň Hospodářské komory směřující k odložení evidence tržeb pod záminkou "neinformovanosti podnikatelů" jsou informace podané panem Plachým nesmyslné. Podnikatelé prý nevědí "jak to bude fungovat a s jakým systémem budou pracovat". Podnikatelé budou samozřejmě pracovat buď s existujícím pokladním řešením, na který jsou zvyklí, případně s nově vybraným řešením, které si mohou zvolit z nabízené palety desítek dodavatelů. Vybrané řešení pak bude pro podnikatele automaticky zajišťovat odesílání informací o tržbách, podnikatelé se tedy nebudou muset učit ovládat žádný speciální systém.

Informací je dostatek

Ministerstvo financí a Finanční správa již více než rok objíždí kraje s informacemi o evidenci tržeb, účastní se i akcí pořádaných podnikatelskými svazy a zajišťuje informační kampaň v médiích. Finanční správa také provozuje oficiální informační web www.etrzby.cz, na kterém jsou k nalezení komplexní informace k evidenci tržeb, včetně řešení specifických situací. Podnikatelské svazy pak často pomáhají podnikatelům s výběrem optimálního pokladního řešení pro jejich podnikání.

Postupné spouštění

Systém bude spouštěn postupně ve 4 fázích, aby byla mimo jiné rozložena zátěž pro dodavatele pokladních řešení. Podnikatelé budou mít dostatek času na výběr řešení - samozřejmě podnikatelé v první fázi, tedy stravovací a ubytovací služby, by neměli výběr pokladního zařízení (pokud jen nemají) odkládat. Spuštění evidence tržeb je stále plánováno k 1. prosinci a Finanční správa bude plně připravena, včetně centrálního IT systému.




další novinky v kategorii: Daň z přidané hodnoty

DPH u dovozu zboží do 22 EUR ze třetích zemí od července 2021
12.08.2021
Od 1. 7. 2021 až do nabytí účinnosti novely zákona o dani z přidané hodnoty (DPH) platí stále podle zákona o DPH - osvobození od daně u dovozu zboží, kdy úhrnná hodnota nepřesahuje 22 EUR. To platí pro všechny dovozy zboží do 22 EUR, které jsou propuštěny do volného oběhu v České republice, bez ohledu na druh přepravce – např. Česká pošta či expresní přepravce.


Prodloužení prominutí DPH při dodání respirátorů
14.06.2021
Ministryně financí prodlužuje promíjení DPH při dodání respirátorů včetně pořízení z JČS a dovozu. Příslušné Rozhodnutí je zveřejněno ve Finančním zpravodaji č. 23/2021 ze dne 1. června 2021.


Nová pravidla v oblasti DPH od 1.7.2021
08.06.2021
Od 1. 7. 2021 dochází k významným změnám v zákoně o DPH u elektronického obchodování (e commerce). Tyto změny se dotýkají zejména prodejců zboží uskutečňujících přeshraniční prodeje zboží koncovým spotřebitelům (např. e-shopy), digitálních platforem nebo dovozců zboží z třetí země.


Změna pravidel v uplatňování DPH u elektronického obchodování od 1. 7. 2021
29.04.2021
Od 1. 7. 2021 dochází ke změnám v uplatňování daně z přidané hodnoty (DPH) u elektronického obchodování (tzv. e-commerce). Tyto změny se týkají pravidel pro určení členského státu zdanění a ovlivní zejména prodejce zboží, kteří uskutečňují prodeje zboží do jiných členských států EU koncovým zákazníkům například prostřednictvím e-shopů.


Úprava generálního pardonu promíjejícího DPH usnadní dodávky státu
19.04.2021
Ministerstvo financí předložilo na dnešní jednání vlády rozšíření generální pardonu rušícího DPH na respirátory kategorie FFP2 a vyšší, diagnostické zdravotnické prostředky pro testování na COVID a očkovací látky.


Kde nás najdete

UDS, s.r.o.
Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

Telefon: +420 222 981 423
Mobil:+420 777 724 737
E-mail: info@uds.cz

Mapa

Novinky

Zápis z jednání ze dne 16. 6. 2021
Zápis z jednání Koordinačního výboru s Komorou daňových poradců ČR ze dne 16. 6. 2021

Zápis z jednání ze dne 19. 5. 2021
Zápis z jednání Koordinačního výboru s Komorou daňových poradců ČR ze dne 19. 5. 2021

další novinky

Kalkulace ceny