Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz

Finanční správa optimalizuje počet územních pracovišť finančních úřadů a provozování hotovostních pokladen

30.07.2015
Finanční správa od 1. ledna 2016 zeštíhlí o 23 územní pracoviště finančních úřadů na celém území České republiky. Jedná se o ta nejmenší pracoviště finančních úřadů, kde pracuje převážně méně než 11 zaměstnanců, kteří vykonávají jen registrační a vyměřovací činnosti. Všechny ostatní činnosti pak zabezpečují „okresní“ územní pracoviště, která je již dnes řídí. Zajištění fungování nejmenších územních pracovišť je velmi neefektivní, pro stát představuje značnou finanční zátěž a pro Finanční správu zátěž organizační. Veškeré služby pro daňovou veřejnost budou po jejich zrušení plnohodnotně zabezpečeny na nejbližších, zejména „okresních“, územních pracovištích.

V době zvýšeného náporu podávání daňových přiznání k dani z nemovitých věcí a k dani z příjmů bude výběr zajištěn na kontaktních místech přímo v obcích, kde ke zrušení dojde. Veřejnosti se tak toto zrušení prakticky nedotkne, protože mimo uvedená období využívá služeb rušených územních pracovišť jen minimálně.

Finanční správa provedla detailní analýzu současného stavu a dospěla k závěru, že pro její efektivní a profesionální fungování postačuje nižší počet územních pracovišť. Se zvyšující se elektronizací finanční správy klesá též počet poplatníků, kteří osobně navštěvují finanční úřady a namísto toho komunikují se správcem daně elektronicky. Zrušením nejmenších územních pracovišť dojde ke specializaci řady činností, ke zvýšení efektivity práce finančních úřadů a k nemalé úspoře finančních prostředků za pronájmy, provoz a opravy budov.

Optimalizací nedojde k žádnému propouštění zaměstnanců, jen k jejich přesunu na jiná územní pracoviště. Stávající budovy pracovišť, které jsou ve vlastnictví státu, budou buď převedeny na jiné státní organizace nebo budou nabídnuty k prodeji. V ostatních případech jsou budovy v nájmu, který bude ukončen.

Přehled rušených územních pracovišť od 1.1.2016:
Rušené podřízené ÚzP Řídící ÚzP
FÚ pro Středočeský kraj Votice Benešov
Dobříš Příbram
FÚ pro Jihočeský kraj Blatná Strakonice
Vodňany Strakonice
FÚ pro Plzeňský kraj Horažďovice Klatovy
Horšovský Týn Domažlice
Nepomuk Plzeň Jih
FÚ pro Karlovarský kraj Cheb
Kraslice Sokolov
FÚ pro Ústecký kraj Bílina Teplice
Podbořany Louny
FÚ pro Liberecký kraj Železný Brod Jablonec nad Nisou
FÚ pro Královéhradecký kraj Nová Paka Jičín
FÚ pro Pardubický kraj Přelouč Pardubice
FÚ pro Kraj Vysočina Telč Jihlava
Náměšť nad Oslavou Třebíč
Pacov Pelhřimov
FÚ pro Olomoucký kraj Konice Prostějov
FÚ pro Moravskoslezský kraj Český Těšín Karviná
Bohumín Karviná
Orlová Karviná
Fulnek Nový Jičín
FÚ pro Zlínský kraj Bystřice pod Hostýnem Kroměříž


Dalším krokem k optimalizaci fungování Finanční správy je ukončení provozu pokladen pro výběr hotovostních plateb daní a poplatků na 103 „neokresních“ územních pracovištích finančních úřadů, a to již od 1. září 2015. Důvodem je zejména skutečnost, že náklady na jednu transakci na pokladně územního pracoviště finančního úřadu představují částku ve výši 42,50 korun, přičemž například Česká pošta s.p. nabízí obdobnou službu v komerčním režimu za 29 korun. Navíc v případě zachování pokladen by musela Finanční správa investovat značné prostředky do bezpečnosti pokladen, což by s ohledem na tento záměr nebylo hospodárné.

Jako alternativu nejčastějšího hotovostního placení – úhrady daně z nemovitých věcí - nabízí Finanční správa od ledna příštího roku možnost placení této daně prostřednictvím Soustředěné inkasní platby obyvatelstva (SIPO).

Pro nejbližší období placení daně z příjmů a daně z nemovitých věcí připravuje Finanční správa i další alternativu pro platby v hotovosti, jakou byla v minulosti například tzv. „daňová složenka“, kterou bylo možné platit daně bezplatně na přepážkách České pošty s.p. Tato služba byla velmi oblíbená zejména proto, že pokladen územních pracovišť finančních úřadů je 201 a mají oproti více než 3000 provozovnám České pošty nesrovnatelně menší kapacitu. Snahou Finanční správy je, aby se komfort při placení daní pro občany ve výsledku zvýšil, a aby mohli platit daně bezplatně na více místech, než je tomu dnes.




další novinky v kategorii: Obecné a ostatní

Vznikl vám přeplatek na dani? Kdy vám ho musí berňák vyplatit?
22.03.2019
Pokud vám na základě daňového přiznání vznikl přeplatek, je třeba o něj zažádat. Dokdy je finanční úřad povinen peníze uhradit?


Na podporu české justice půjde z Norských fondů 170 milionů korun
22.03.2019
Program Norských fondů s názvem „Spravedlnost“ byl 20.3.2019 oficiálně zahájen na konferenci v Praze. Během programového období Norských fondů 2014 – 2021 bude rozděleno přibližně 170 milionů korun na projekty zaměřené na podporu nápravných zařízení, posílení právního státu a zvýšení účinnosti soudního systému.


Alena Schillerová: Vybudování on-line finančního úřadu je pro mě prioritou číslo jedna
22.03.2019
Nový on-line finanční úřad slibuje ministryně financí Alena Schillerová (za ANO). Podobný by mohl být elektronickému bankovnictví a měl by zjednodušit elektronickou komunikaci s berňákem. Umožnil by například odeslat podání z daňové informační schránky bez nutnosti elektronického podpisu. Dříve než za dva roky ale nebude.


Poslanecká sněmovna opět schválila daňový balíček Ministerstva financí
19.03.2019
Poslanecká sněmovna dne 12.3.2019 na jednání schválila návrh zákona z dílny Ministerstva financí, kterým se mění některé zákony v oblasti daní. Tzv. daňový balíček představuje soubor novel daňových zákonů, zejména zákona o daních z příjmů, zákona o dani z přidané hodnoty a daňového řádu. Poslanecká sněmovna jej schválila již 21. prosince 2018. Senátoři ale poslancům zákon vrátili s pozměňovacími návrhy, k nimž se MF blíže vyjádřilo v pondělní tiskové zprávě.


Ministerstvo financí představilo Koncepci rozvoje kapitálového trhu v ČR
19.03.2019
Ukázat na silné a slabé stránky kapitálového trhu v České republice a nastínit dlouhodobou strategii pro jeho rozvoj. To je cílem Koncepce rozvoje kapitálového trhu v České republice na léta 2019 – 2023, kterou vláda schválila 4. března 2019. Nový strategický dokument na dnešní tiskové konferenci představily ministryně financí Alena Schillerová a náměstkyně ministryně financí pro mezinárodní vztahy Lenka Dupáková.


Kde nás najdete

UDS, s.r.o.
Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

Telefon: +420 222 981 423
Mobil:+420 777 724 737
E-mail: info@uds.cz

Mapa

Novinky

Sleva na manželku: Jak na výpočet vlastních příjmů pro účely uplatnění slevy
Jedna z častých chyb při uplatnění slevy na manželku (manžela) v daňovém přiznání se objevuje při výpočtu vlastních příjmů.

Vznikl vám přeplatek na dani? Kdy vám ho musí berňák vyplatit?
Pokud vám na základě daňového přiznání vznikl přeplatek, je třeba o něj zažádat. Dokdy je finanční úřad povinen peníze uhradit?

další novinky

Kalkulace ceny