Kontakty

Telefon Telefon: +420 222 981 423
Mobil Mobil: +420 777 724 737
email E-mail: info@uds.cz
datová schránka Datová schránka: yen8z3r

Finanční správa optimalizuje počet územních pracovišť finančních úřadů a provozování hotovostních pokladen

30.07.2015
Finanční správa od 1. ledna 2016 zeštíhlí o 23 územní pracoviště finančních úřadů na celém území České republiky. Jedná se o ta nejmenší pracoviště finančních úřadů, kde pracuje převážně méně než 11 zaměstnanců, kteří vykonávají jen registrační a vyměřovací činnosti. Všechny ostatní činnosti pak zabezpečují „okresní“ územní pracoviště, která je již dnes řídí. Zajištění fungování nejmenších územních pracovišť je velmi neefektivní, pro stát představuje značnou finanční zátěž a pro Finanční správu zátěž organizační. Veškeré služby pro daňovou veřejnost budou po jejich zrušení plnohodnotně zabezpečeny na nejbližších, zejména „okresních“, územních pracovištích.

V době zvýšeného náporu podávání daňových přiznání k dani z nemovitých věcí a k dani z příjmů bude výběr zajištěn na kontaktních místech přímo v obcích, kde ke zrušení dojde. Veřejnosti se tak toto zrušení prakticky nedotkne, protože mimo uvedená období využívá služeb rušených územních pracovišť jen minimálně.

Finanční správa provedla detailní analýzu současného stavu a dospěla k závěru, že pro její efektivní a profesionální fungování postačuje nižší počet územních pracovišť. Se zvyšující se elektronizací finanční správy klesá též počet poplatníků, kteří osobně navštěvují finanční úřady a namísto toho komunikují se správcem daně elektronicky. Zrušením nejmenších územních pracovišť dojde ke specializaci řady činností, ke zvýšení efektivity práce finančních úřadů a k nemalé úspoře finančních prostředků za pronájmy, provoz a opravy budov.

Optimalizací nedojde k žádnému propouštění zaměstnanců, jen k jejich přesunu na jiná územní pracoviště. Stávající budovy pracovišť, které jsou ve vlastnictví státu, budou buď převedeny na jiné státní organizace nebo budou nabídnuty k prodeji. V ostatních případech jsou budovy v nájmu, který bude ukončen.

Přehled rušených územních pracovišť od 1.1.2016:
Rušené podřízené ÚzP Řídící ÚzP
FÚ pro Středočeský kraj Votice Benešov
Dobříš Příbram
FÚ pro Jihočeský kraj Blatná Strakonice
Vodňany Strakonice
FÚ pro Plzeňský kraj Horažďovice Klatovy
Horšovský Týn Domažlice
Nepomuk Plzeň Jih
FÚ pro Karlovarský kraj Cheb
Kraslice Sokolov
FÚ pro Ústecký kraj Bílina Teplice
Podbořany Louny
FÚ pro Liberecký kraj Železný Brod Jablonec nad Nisou
FÚ pro Královéhradecký kraj Nová Paka Jičín
FÚ pro Pardubický kraj Přelouč Pardubice
FÚ pro Kraj Vysočina Telč Jihlava
Náměšť nad Oslavou Třebíč
Pacov Pelhřimov
FÚ pro Olomoucký kraj Konice Prostějov
FÚ pro Moravskoslezský kraj Český Těšín Karviná
Bohumín Karviná
Orlová Karviná
Fulnek Nový Jičín
FÚ pro Zlínský kraj Bystřice pod Hostýnem Kroměříž


Dalším krokem k optimalizaci fungování Finanční správy je ukončení provozu pokladen pro výběr hotovostních plateb daní a poplatků na 103 „neokresních“ územních pracovištích finančních úřadů, a to již od 1. září 2015. Důvodem je zejména skutečnost, že náklady na jednu transakci na pokladně územního pracoviště finančního úřadu představují částku ve výši 42,50 korun, přičemž například Česká pošta s.p. nabízí obdobnou službu v komerčním režimu za 29 korun. Navíc v případě zachování pokladen by musela Finanční správa investovat značné prostředky do bezpečnosti pokladen, což by s ohledem na tento záměr nebylo hospodárné.

Jako alternativu nejčastějšího hotovostního placení – úhrady daně z nemovitých věcí - nabízí Finanční správa od ledna příštího roku možnost placení této daně prostřednictvím Soustředěné inkasní platby obyvatelstva (SIPO).

Pro nejbližší období placení daně z příjmů a daně z nemovitých věcí připravuje Finanční správa i další alternativu pro platby v hotovosti, jakou byla v minulosti například tzv. „daňová složenka“, kterou bylo možné platit daně bezplatně na přepážkách České pošty s.p. Tato služba byla velmi oblíbená zejména proto, že pokladen územních pracovišť finančních úřadů je 201 a mají oproti více než 3000 provozovnám České pošty nesrovnatelně menší kapacitu. Snahou Finanční správy je, aby se komfort při placení daní pro občany ve výsledku zvýšil, a aby mohli platit daně bezplatně na více místech, než je tomu dnes.




další novinky v kategorii: Obecné a ostatní

Informace ke zvýšení daňového zvýhodnění na druhé, třetí a další dítě
12.08.2021
Dne 27. července 2021 byl ve Sbírce zákonů uveřejněn zákon č. 285/2021 Sb., kterým se mění zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů.


Finanční zpravodaj číslo 22/2021
28.05.2021
30.Sdělení ke Smlouvě mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Řecké republiky o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu v návaznosti na Mnohostrannou úmluvu o implementaci opatření k boji proti snižování daňového základu a přesouvání zisků ve vztahu k daňovým smlouvám


Vláda schválila prodloužení kompenzačního bonusu na květen
27.05.2021
Přímá podpora pro zasažené OSVČ, společníky malých s.r.o. a dohodáře ve formě kompenzačního bonusu pokračuje do konce května. O dalším prodloužení podpory rozhodla vláda. Nadále platí, že podnikatelé mohou žádat o bonus až 1000 Kč na den, pracovníkům na dohodu zůstává příspěvek 500 Kč denně.


Zahájení a ukončení daňové kontroly po novele daňového řádu
04.05.2021
Daňový řád prošel k 1. lednu 2021 novelizací, která přinesla řadu změn. Jaký zásadní posun novela přinesla z hlediska zahájení a ukončení daňové kontroly? Jednoznačně přispěje k digitalizaci a přesunu do virtuálního světa. Absence osobního setkání na začátku i na konci daňové kontroly má praktické dopady, a to nikoliv pouze v souvislosti s přihlašováním do datové schránky či s problémy se vzdáleným připojením. Novinkami v daňové kontrole zahajujeme novou pravidelnou rubriku, ve které se budeme věnovat daňovému procesu – představíme nové i osvědčené procesní rady, upozorníme na postupy finančních úřadů a podělíme se o zkušenosti z daňových sporů.


Vývoj soutěžního práva v uplynulém roce a jeho vliv na současnost – I
04.05.2021
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zveřejnil výroční zprávu za rok 2020, v níž se mimo jiné zabýval legislativním vývojem a rozhodovací praxí v oblasti práva hospodářské soutěže. V tomto článku se dozvíte, k jakému legislativnímu posunu v soutěžněprávních předpisech došlo a jakým způsobem se dotýká současnosti. Stručný přehled rozhodovací činnosti ÚOHS za minulý rok i s příslušnými statistikami představíme v červnových Daňovkách.


Kde nás najdete

UDS, s.r.o.
Vršovická 841/40, 101 00 Praha 10

Telefon: +420 222 981 423
Mobil:+420 777 724 737
E-mail: info@uds.cz

Mapa

Novinky

Zápis z jednání ze dne 16. 6. 2021
Zápis z jednání Koordinačního výboru s Komorou daňových poradců ČR ze dne 16. 6. 2021

Zápis z jednání ze dne 19. 5. 2021
Zápis z jednání Koordinačního výboru s Komorou daňových poradců ČR ze dne 19. 5. 2021

další novinky

Kalkulace ceny